Skoči na glavni sadržaj Skoči na pretragu

Languages

English English EN

Pojašnjenje i razlozi slanja opomena osiguranicima dopunskog zdravstvenog osiguranja

29.01.2015.

Hrvatski zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) je unazad par dana započeo sa slanjem opomena osiguranicima dopunskog zdravstvenog osiguranja kod kojih je, nakon provedenog usklađivanja stanja salda po policama, utvrđen dug zbog neplaćanja jednog ili više obroka premije, odnosno kod kojih je zbog kašnjenja s plaćanjem premije nastao dug koji je s obračunatom kamatom veći od jednog mjesečnog obroka premije. Sukladno Općim uvjetima dopunskog zdravstvenog osiguranja (točka X.) premija dopunskog zdravstvenog osiguranja se uplaćuje unaprijed prema rokovima dospijeća navedenim u uputi za plaćanje koju osiguranik dobiva nakon sklapanja police. Naglašavamo da se u slučaju zakašnjenja s uplatom, odnosno neplaćanja jednog ili više obroka premije, kasnijim uplatama uvijek podmiruje najstarije dugovanje i to na način da se podmiruje najprije kamata, a potom dospjela, a nenaplaćena premija.

Najčešći slučaj zbog kojih je nastalo dugovanje pojašnjavamo u dolje navedenom primjeru:

Polica dopunskog zdravstvenog osiguranja počela je vrijediti 15.01.2012. godine. Do tog dana je potrebno uplatiti prvi obrok premije, dok svaki sljedeći obrok dospijeva na naplatu 15-tog u mjesecu. Dana 15.01.2012. godine izvršena je uplata prvog obroka premije, dok je propušteno plaćanje drugog obroka koji je dospijevao na naplatu 15.02.2012. godine kao i trećeg obroka s dospijećem 15.03.2012. godine. Sljedeće uplata izvršena je tek 15.04.2012. godine. S tom uplatom se najprije podmiruje druga neplaćena premija koja je dospjela 15.02.2012. godine i to najprije kamata obračunata na iznos premije pa zatim neplaćena premije. Narednom uplatom izvršenom 15.05.2012. godine ukoliko još nije u cijelosti podmiren drugi obrok premije isti se zatvara, a od ostatka uplaćenog iznosa podmiruje se treći obrok neplaćene premije koja je dospjela 15.03.2012. godine i to najprije obračunata kamata pa zatim neplaćena premija. Dakle, u slučaju kašnjenja s uplatom, odnosno neplaćanja izvršenom uplatom uvijek se najprije podmiruju ranija dugovanja.

Stoga molimo osiguranike koji zaprime takvu opomenu da provjere jesu li svi obroci premije uredno podmireni. Ako ipak smatraju da dugovanje navedeno u opomeni ne postoji te posjeduju uplatnice, odnosno mjerodavne dokaze o plaćenim obrocima premije molimo da se, uz predočenje istih, osobno jave u svoj regionalni ured, odnosno područnu službu ili putem elektroničke pošte na sljedeću e-mail adresu: dopunsko-osiguranje@hzzo.hr .

Podijeli

Tagovi