Skoči na glavni sadržaj Skoči na pretragu

Languages

English English EN

Izdavanje EU digitalnih COVID potvrda

31.05.2021.
logo

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) od 1. lipnja 2021. godine započeo je s izdavanjem papirnatog oblika EU digitalnih COVID potvrda. Potvrda se NE MOŽE preuzeti na pet lokacija HZZO-a u Zagrebu: Margaretska, Mihanovićeva, Kruge, Ivekovićeva i Branimirova, dok se potvrde mogu preuzeti na svim ostalim lokacijama HZZO-a u Hrvatskoj.

Osim na lokacijama Hrvatskog zavoda za zdravstvenog osiguranje, izdavanje digitalnih COVID potvrda je od 2. srpnja omogućeno i svim ustanovama koje rade COVID testiranje. Naime, sve ustanove koje su prošle akreditaciju od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo da koriste validne testove za COVID testiranje dobile su pristup na upis testiranja i izdavanje COVID potvrde bez naknade.

Popis navedenih ustanova se nalazi u tablici koja se ažurira na dnevnoj bazi:

  • EU digitalna COVID potvrda u nadležnosti je Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske. Potvrdu se može zatražiti online putem portala e-Građani, a za one koji nemaju tu mogućnost, HZZO je ovlašten izdati Potvrdu u njihovo ime kada istu zatraže u jednoj od poslovnica HZZO-a.
  • Pravila izdavanja EU digitalne COVID potvrde postavljena su na osnovu EU direktiva te razrađena od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ), objavljena su na javnim stranicama https://www.eudigitalnacovidpotvrda.hr/hr
  • HZZO nije nadležan za utvrđivanje pravila za izdavanje Potvrde niti za njihovo tumačenje
  • Pravo na izdavanje EU digitalne COVID potvrde imaju (ako zadovoljavaju uvjete sukladno pravilima za izdavanje Potvrde)
    • građani RH bez obzira imaju li prebivalište ili osiguranje u RH
    • stranci bez obzira imaju li boravište u RH ili su turisti
  • Potvrdu je moguće izdati temeljem preboljenja (pozitivnog PCR testa), negativnog testa i cijepljenja
  • Referentni sustav za izdavanje Potvrde temeljem negativnog testiranja i preboljenja je Centralna platforma za registraciju COVID testiranja
    • Potvrda se može izdati samo za evidentirana testiranja na ovoj Platformi
    • Potvrda se izdaje samo ako je testiranje evidentirano u laboratoriju na teritoriju RH koji je validiran za spajanje na Platformu
    • Potvrda o preboljenju izdaje se isključivo na osnovu pozitivnog PCR testiranja, prema dogovorenim pravilima
    • Potvrda o negativnom testiranju izdaje se na osnovu PCR (ne starijem od 72 sata) ili AG (ne starijem od 48 sati) testiranja, prema dogovorenim pravilima
    • Podaci iz ove Platforme dostupni su HZZO-u na uvid na funkciji 7.2.6 Testiranje i rezultati testa na virus COVID-19 ; HZZO nije ovlašten podatke upisivati u Platformu ili ih mijenjati
    • U slučaju da podaci o testiranju iz nekog razloga nisu upisani u Platformu, osobe je potrebno uputiti u laboratorij koji je izvršio sporno testiranje, na ispravka tj. upis
  • Referentni sustav za izdavanje Potvrde temeljem cijepljenja je Centralni sustav za registraciju cijepljenja
    • Potvrda temeljem cijepljenja može se izdati samo za uredno evidentirana cijepljenja u ovom sustavu, prema dogovorenim pravilima
    • Ako su cijepljenja uredno evidentirana u liječničkoj aplikaciji u ordinaciji, a stanje u Centralnom sustavu nije uredno, Potvrda se neće izdati
    • HZZO nema uvid u ovaj sustav; sve osobe koje imaju problem s izdavanje Potvrde zbog neurednog cjepnog statusa ili nepostojanja podataka u Centralnom sustavu, potrebno je uputiti prvenstveno izabranom doktoru obiteljske medicine (ako ga imaju) odnosno u ustanovu u kojoj su cijepljeni ili županijski ZJZ (za one koji ga nemaju) – izabrani doktor i djelatnici ZJZ-a imaju uvid u cjepni karton osobe u Centralnom sustavu kao i mogućnost ažuriranja istog.

Podijeli

Tagovi