Nacionalna kontaktna točka – NCP
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) je, sukladno Zakonu o obveznom zdravstvenom osiguranju, Nacionalna kontaktna točka (eng. National Contact Point, NCP) za pružanje informacija o pravima osiguranih osoba na zdravstvenu zaštitu u drugoj državi članici u skladu s propisima Europske unije i Direktivom 2011/24/EU, odnosno o svim bitnim aspektima prekogranične zdravstvene zaštite.
Kako bi se pacijentima omogućilo da u praksi ostvare svoja prava na prekograničnu zdravstvenu zaštitu, Nacionalna kontaktna točka pruža informacije o:
- kontakt podacima nacionalnih kontaktnih točaka drugih država članica
- pružateljima zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj
- standardima i smjernicama o kvaliteti i sigurnosti liječenja u Republici Hrvatskoj
- mogućnostima koje postoje za osobe s invaliditetom za pristup bolnicama
- pravima pacijenata i postupcima podnošenja pritužbi
- mehanizmima za traženje pravne zaštite te pravnim i administrativnim mogućnostima za rješavanje sporova, uključujući i u slučaju kada nastane šteta u vezi korištenja prekogranične zdravstvene zaštite
- nadoknadi troškova prekogranične zdravstvene zaštite te
- razlici između prava koja imaju pacijenti na temelju Direktive 2011/24/EU i prava koja proizlaze iz Uredbe (EZ) br. 883/2004
U okviru svog rada, Nacionalna kontaktna točka savjetuje se s organizacijama pacijenata, pružateljima zdravstvene zaštite i osiguravateljima zdravstvenog osiguranja.
Kontakti NCP-a
- Tel: + 385 1 644 90 90
- E-mail: ncp-croatia@hzzo.hr
Nacionalna kontaktna točka za eZdravlje
Nova digitalna infrastruktura usluge eZdravlje međusobno povezuje nacionalne usluge eZdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i interoperativan način te osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji nalaze.
eRecept i sažetak medicinskih podataka o pacijentu su usluge u sustavu prekogranične razmjene zdravstvenih podataka koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine.
Sažetak medicinskih podataka o pacijentu sadrži podatke o svim važnim zdravstvenim aspektima, poput alergija, lijekova koje trenutno uzima, prethodnim bolestima, operacijama itd. Isti tvori dio veće skupine zdravstvenih podataka pod nazivom Europski zdravstveni karton, čija implementacija je planirana u zemljama Europe u kasnijem stadiju. Svrha digitalnog sažetka medicinskih podataka o pacijentu je pružiti liječnicima ključne podatke o pacijentu iz druge države EU na jeziku kojim se koristi liječnik.
Više o prekograničnim e - zdravstvenim uslugama možete pročitati ovdje.
U ovom trenutku u Hrvatskoj je moguće podići lijek temeljem e-recepta koji je propisan u Finskoj, Estoniji, Portugalu, Poljskoj, Češkoj i Španjolskoj.
Omogućen je dohvat sažetka o pacijentu koji je nastao u Češkoj, Malti, Portugalu, Španjolskoj i Estoniji.
Građani Republike Hrvatske koji putuju u Finsku, Estoniju, Portugal, Španjolsku i Poljsku temeljem neponovljivog e-recepta koji je propisan u Hrvatskoj mogu podići svoje lijekove u tim zemljama putovanja.
Liječnici u Malti, Portugalu, Češkoj, Luksemburgu, Francuskoj, Španjolskoj, Estoniji i Nizozemskoj mogu pristupiti podacima o pacijentu iz Hrvatske i dohvatiti sažetak o pacijentu ukoliko u tim zemljama zatraži neplaniranu zdravstvenu skrb.
Na poveznici REGCESS možete saznati adrese ljekarni u Španjolskoj koje su uključene u razmjenu (upute za korištenje servisa).
Obavijest o postupanju s podacima o pacijentu vezano za prekograničnu elektroničku uslugu recepta:
- za pacijente kojima je Hrvatska država prebivališta (.pdf)
- za pacijente kojima je Hrvatska zemlja putovanja (.pdf)
Obavijest o postupanju s podacima o pacijentu vezano za prekograničnu elektroničku uslugu sažetka o pacijentu:
- za pacijente kojima je Hrvatska država prebivališta (.pdf)
- za pacijente kojima je Hrvatska zemlja putovanja (.pdf)
Datum ažuriranja: 4.10.2024.